piątek, 20 lipca 2007

EDGAR ALAN POE

Edgar Alan Poe

Tak... Zapewne Edgar Poe nie był postacią banalną ani szablonową. Był nie tyle poetą i pisarzem co marzycielem i wizjonerem, którego sny nigdy nie zostaną zapomniane. Nie doceniony za życia geniusz o niesamowicie fascynującej biografii.

"Od najwcześniejszych godzin dzieciństwa nie byłem taki jak inni
Nie postrzegałem świata jak inni
Nie potrafiłem zafascynować się rzeczami banalnymi
I z tego źródła wypłynął mój smutek
Nie mogłem pobudzić mojego serca, żeby się dostroiło
A wszystko co kochałem - kochałem w samotności"

(fragment wiersza E.A.Poe "Alone" - "Samotny")


SEN
"All we see or seem is but a dream within the dream"
(Edgar Alan Poe)

Sen o Wielkiej Rybie




" ... A dirge for her, the doubly dead.
In that she died so young ...".
"LENORE" Edgar Alan Poe 1831







Brak komentarzy: